Annonser från BloggPartner

SW-pass

Hej alla läsare!♥

''Vi körde stående brottning, guard passering, lås från guard och några sparring-ronder.''


Jag har tränat MMA i ett år och nu har jag även börjat på SW och imorgon ska jag börja på Thaiboxning. Det första SW-passet var idag. SW står för Submission Wrestling och innebär mycket brottning med fokus på submissions, lås och strypgrepp. Jag blev riktigt glad över att se att tränaren för SW var även samma tränare som jag hade i MMA 101 (första terminen) och idag var det väldigt roligt. Vi gick igenom mycket grunder och det är bra att bli påmind om grundsaker ofta. Vi körde stående brottning, guard passering, lås från guard och några sparring-ronder. Lovisa satte en Scorpion crunch på mig vilket jag aldrig har upplevt förut och den gör himla ont, aj! Den har nog gjort mest ont utav alla submissions jag har varit med om och det värsta är att den gör som ondast när motståndaren släpper taget om en, men det gör samtidigt ont om motståndaren inte gör det! På måndagar kommer jag bara träna ett pass och det blir SW, men de flesta andra dagar har jag två pass, på torsdagar har jag tre.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0