Annonser från BloggPartner

MMA match

Hej alla läsare!

''Jag har bara tränat MMA i två månader så jag vet att jag nog kommer att få kämpa en hel del i matchen, men jag tycker att det kommer vara en bra erfarenhet''



Jag har anmält mig till en tävling som sker den 1 Maj i Kallhäll. Jag ser fram emot det, men ska gå ner 4 kg för att komma ner till en mindre viktklass för att vara tyngst i den viktklassen. Ni som vill får gärna komma och kolla och det kostar 50 kronor. Jag har bara tränat MMA i två månader så jag vet att jag nog kommer att få kämpa en hel del i matchen, men jag tycker att det kommer vara en bra erfarenhet och då kommer jag verkligen veta hur det känns att tävla.

Tävlingen är bara S/W alltså inga slag och det är skönt, för vi har inte tränat så mycket slag ännu, vi har bara gått igenom grunderna med fötterna och lite slag under en enda träning. Det som däremot är tillåtet är benlås, vilket vi inte har gått igenom ännu så det skrämmer mig litegrann för då kommer dem andra ha övertaget och jag kommer ha mindre grepp att kunna göra.

Jag ska börja träna mer på fritiden genom att börja springa ute och göra olika bra övningar. Jag kommer även tänka mer på vad jag stoppar i mig och se till att jag kommer ha tillräckligt med näring och må fysiskt bra till matchen. Jag ska nog även skaffa nya snygga matchkläder.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till! Modigt att våga tävla efter bara 2 månaders träning.

2011-03-18 @ 13:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0