Annonser från BloggPartner

MMA träningen

Hej alla läsare!

''Jag har lärt mig många bra grundgrejer och det känns som att jag har hyfsad koll på allt vi har lärt oss.''



I måndags började min MMA träning och jag har nu varit på två stycken, en i måndags och en igår. Jag tränar 3 ggr i veckan + att jag kommer gå ett frivilligt extrapass på onsdagar innan min vanliga träning. Jag tycker att det är väldigt roligt, men det är fysiskt väldigt krävande och jobbigt. Det som är jobbigast för mig är uppvärmningen där vi springer konstant och jag måste verkligen förbättra min kondition för att kunna orka med allting. Jag mår lite bättre efter att ha börjat med MMA och jag har även ätit bättre och druckit väldigt mycket vatten.

Jag har haft mycket träningsvärk
, men det är bara för att min kropp måste vänja sig vid att jag kommer träna väldigt hårt framöver. Jag har lärt mig många bra grundgrejer och det känns som att jag har hyfsad koll på allt vi har lärt oss. Det är bara synd att jag inte har någon att träna med hemma så att jag kan förbättra mig hela tiden. Jag hinner inte kolla på film lika mycket, men jag känner att jag mår psykiskt bättre utav att träna MMA och röra på mig väldigt mycket. På fredag är det dags igen för träning och det ska bli kul att se vad vi får lära oss då.

Vad är då MMA? Mixed martial arts eller i dagligt tal ofta MMA är en kampsort med sparkar, slag, kast och markkamp med inriktning på fullkontakt. Till skillnad från många traditionella kampsporter så definieras inte MMA av hur utövaren ska genomföra en viss teknik, utan förklaras enklare av vad utövaren inte får göra. Är det någon utav er läsare som håller på med MMA eller någon sport?

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Althea

Tänkte bara informera dig om att det är ditt fel om jag blir hemlös för att alla pengar går till film. Varför? Det var du som introducerade Play.com i mitt liv. Ajjabajja Sarah

2011-01-27 @ 21:27:25
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: Micke

Hej!



Jag brukar ser på UFC på TV4 Sport. Men det är väl inte så vanligt att tjejer tränar MMA?

2011-02-01 @ 19:24:57
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Maria

Vad roligt med en kampsportstjej :)Själv tränar jag BJJ och lite SW, (enbart markkamp och lite kast) jag tycker det är superkul, blev så himla glad då jag såg din blogg för jag är för stunden ensam tjej i våran klubb i fortsättargruppen som jag går i. Tycker att kampsporten är så bra både på det fysiska, sociala och psykiska planet. :)

2011-02-10 @ 03:21:44
URL: http://shoeshines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0