Annonser från BloggPartner

I spit on your grave 2

Hej alla läsare!♥
 

''Denna utspelar sig inte ute i skogen som både originalet och remaken gjorde.''

 
I spit on your grave 2: Vackra Kate har precis bosatt sig i New York där hon, liksom många andra unga kvinnor, försöker slå sig fram som fotomodell. Så hon blir glad när hon erbjuds något som verkar vara ett drömuppdrag, men vad som börjar som en oskyldig och enkel fotosession förvandlas snart till något helt fruktansvärt!
 
 
 
Gillade man första filmen, tycker jag att det är värt att se denna uppfoljare. Denna utspelar sig inte ute i skogen som både originalet och remaken gjorde. Denna utspelar sig i sunkiga källare och liknande ställen och jag tycker att det är bra för det tillför en mer smutsig och instängd känsla. Denna film känns inte lika brutal och rå som de andra, vilket är synd för jag hade gärna sett att hämndscenerna ade fått vara ännu längre och mer utdragna. Katies karaktär fick min sympati och första timman fick mig att vrida mig lite i stolen då Katie blev utsatt för allt våld, men sen ville jag verkligen känna den där hämndkänslan, men eftersom den delen blev så kort så hann jag inte riktigt känna det som jag hade velat. Filmen får en stark trea och jag gillade Jemma Dallender som spelar Katie. 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0