Annonser från BloggPartner

Maniac 2012

Hej alla läsare!♥
 

''Jag tycker om att dom hade försökt att göra något annorlunda och musiken var riktigt bra''

 
Maniac: Just när gatorna verkade säkra, uppenbarar sig en seriemördare med förkärlek för att skalpera kvinnor. Frank är den tillbakadragne ägaren av en skyltdockebutik, men något förändras när den unga konstnären Anna kliver in och ber om hans hjälp med en utställning...
 
 
Jag hade länge väntat på att få se remaken på William Lustigs Maniac och igår gjorde jag äntligen det. I Maniac 2012 hade dom valt att filma från Franks perspektiv och endast visa honom i speglar och korta sekvenser. Jag tycker om att dom hade försökt att göra något annorlunda och musiken var riktigt bra, den funkade ihop med alla scener. Klipp från Dr Caligaris Kabinett finns även med i filmen och jag blev oerhört glad och först chockad, men sen tänkte jag på klippens betydelse för Frank som karaktär och då förstod jag varför dom var där.
 
Den var inte lika gorefylld som jag trodde att den skulle, men slutscenen gjorde mig riktigt nöjd. Jag tycker att Joe Spinells rolltolkning av Frank fortfarande är den bästa, men Elijah Wood passade mycket bättre än jag trodde och gjorde en bra insats. Det jag saknade i denna film var det råa och skitiga fotot som var så charmig i originalet och att denna inte drog in mig lika mycket som originalet gjorde, men en stark trea är denna remake värd. 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0