Annonser från BloggPartner

Evil Dead 2013

Hej alla läsare!♥
 

''Fotot var väldigt snyggt och det märktes att mycket tid hade lagts ner på kameraarbetet''

 
Evil Dead: Fem ungdomar beger sig till en avlägsen stuga för att hjälpa den problemtyngda Mia att bli av med sitt drogberoende. I den nedgångna stugan hittar de i källaren en bok bunden i mänsklig hud och när en av dem i hemlighet börjar läsa högt ur boken väcks en blodtörstig ondska till liv i den täta skogen.
 
 
Nu har jag sett Evil Dead två gånger på bio och jag gillade den ännu mer andra gången jag såg den. Den är väldigt lik originalet, men den har även lagt till egna detaljer och verkligen jobbat mycket med gorescenerna. Jag tycker att Evil Dead påminde lite om den franska filmer Inside på det sättet att det bara blir värre och värre goremässigt och alla karaktärerna får utstå så mycket hemskt att jag blev så nyfiken på hur ska dom toppa det här?
 
Jag var nöjd goremässigt och jag gillade karaktärerna, speciellt Jane Levy som spelade Mia. Jag gillade hennes ansiktsuttryck och hur hon jobbade med sin förändring. Fotot var väldigt snyggt och det märktes att mycket tid hade lagts ner på kameraarbetet, min favoritdel fotomässigt var det sista 15 minuterna. Evil Dead 2 är fortfarande den bästa av alla Evil Dead filmerna enligt mig, men denna nyinspelning är riktigt bra. Om ni ser den här på bio så sitt kvar och vänta tills eftertexterna är slut.
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för din recension! Jag ska se den på bio den 19 maj, med min syster. Jag är grymt peppad inför denna remake!

Svar: Kul, hoppas ni båda kommer gilla den :)
Placebohoe

2013-05-14 @ 13:42:06
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Jag har aldrig känt att jag vill se denna, men nu ändrar jag mig.. Få bli ett framtida köp trots allt =)

Svar: Blir ett framtida köp för mig med ;)
Placebohoe

2013-05-14 @ 14:05:06
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillar Evil Dead filmerna och den här. Den var jätte bra! Tack för din recension

2013-05-14 @ 14:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0