Annonser från BloggPartner

Searching for Sugar Man

Hej alla läsare!♥
 

''Jag blev berörd när jag såg dokumentären och vissa av hans låtar fastnade i mitt huvud.''

 
Searching for Sugar Man: Svenska Malik Bendjellouls dokumentär är en otrolig berättelse om en musiker som upptäcktes i Detroit på 60-talet, och väntades bli sin generations absolut största. Istället gick han under jorden, det ryktades till och med om självmord, men ett demoex av hans album dök upp i Apartheidregimens Sydafrika där han blev ett enormt fenomen.
 
 
Jag hade ingen aning om vem Rodriguez var innan jag såg dokumentären, men dokumentären gjorde ett riktigt bra jobb med att lyfta fram honom som artist. Jag är inte alls förvånad över att den kammade hem en Oscar för bästa dokumentär då den berättar historien om hans liv och musik på ett riktigt bra sätt. Jag blev berörd när jag såg dokumentären och vissa av hans låtar fastnade i mitt huvud. Riktigt kul att lyfta fram artister som kanske är okända för många och jag hoppas på att kunna göra någon liknande dokumentär någongång. 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0