Annonser från BloggPartner

Rädsla urholkar själen

Hej alla läsare!♥
 

''En film som fick mig att känna olika saker och engagera mig i karaktärernas öden.''

 
Rädsla urholkar själen: En tyska, flerbarnsmamma och änka, gifter sig med en marockan. De möter en omvärlds intolerans men så småningom lyckas de bli accepterade. Men då förändras deras inbördes förhållande.
 
 
En av de bästa filmerna jag har sett detta år och definitivt en av de bästa dramafilmer jag någonsin har sett. Titeln är riktigt bra och presenterar temat för filmen väldigt bra. Alla karaktärer var väldigt bra utarbetade och jag tycker att manuset är väldigt bra. Handlingen utvecklas och blir bättre och bättre. En film som fick mig att känna olika saker och engagera mig i karaktärernas öden. Definitivt den bästa film jag sett av Fassbinder. Denna film är re-make på All that heaven allows, men den har även satt sin egen twist på det hela, vilket skiljer denna åt och gör den bättre.
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0