Annonser från BloggPartner

Mina favoritjulfilmer del 1

Hej alla läsare!♥
 

Nu listar jag några filmer som är mina favoriter och som har något att göra med julen. 

 
Nightmare before christmas
 
Den har varit en favoritfilm ända sedan jag var liten och jag har sett den så många gånger att jag kan varenda replik i hela filmen och när jag tänker på den fylls jag av kärlek och värme. Den här filmen hjälpte mig igenom en svår tid när jag var yngre och den kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Den bästa stop-motion filmen som någonsin har gjorts.
 
 
 
Black Christmas 
 
En skräckfilm från 70-talet som både leverar creepyness och spänning med ett riktigt bra manus och skådespeleri. Om ni inte har sett Black Christmas så tycker jag att ni ska göra det nu, det finns även en remake som är sevärd, men se främst denna om ni gillar 70-tals skräckfilmer. 
 
 
 
Gremlins
 
Hur kan man inte ta upp Gremlins? Någon som inte smälter när Gizmo dyker upp med sina söta ögon och ljud? 
 
 
 
 
Silent Night, Deadly Night
 
En bra skräckfilm om en mordisk tomte, en bra slasher som har en del innovativa mord och jag gillar verkligen handlingen. 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0