Annonser från BloggPartner

Kick-Ass 2

Hej alla läsare!♥
 

''Jag gillade Kick-Ass 2, men den är inte riktigt lika bra som första filmen''

 
Kick-Ass 2: Dave Lizewski, mer känd som Kick-Ass, har med sitt mod inspirerat en ny våg av maskerade vardagshjältar. När Mindy tvingas lägga av efter att ha blivit påkommen med att smyga ut som Hit Girl ansluter sig Kick-Ass till superhjältegänget Justice Forever, ledda av Colonel Stars and Stripes. På andra sidan står återigen Chris D'Amico, nu pånyttfödd som The Mother Fucker.
 
 
 
I och med att jag älskade första filmen hade jag höga förhoppningar på denna, men tyvärr nådde inte uppföljaren upp till dom förväntningarna. Jag gillade Kick-Ass 2, men den är inte riktigt lika bra som första filmen, visst finns den mörka humorn på en del ställen, men första filmen gjorde det mesta bättre. Det bästa med uppföljaren är castingen och de intressanta karaktärerna, speciellt Colonel Stars and Stripes. Handlingen är fortfarande bra och det är intressant att få följa Mindys liv och tankar nu när hon är äldre och börjar gymnasiet, men jag fick inte samma wow-faktor som när jag såg första filmen. Filmen är fortfarande sevärd och jag ser fram emot en tredje film.
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0