Annonser från BloggPartner

Tenebrae

Hej alla läsare!♥
 

''Man tror man vet precis vad som ska hända, men sen inser man att så inte är fallet.'' 

 
Tenebrea: En Amerikansk deckarförfattare, Peter Neal, besöker Rom och välkomnas av ett hotfullt anonymt telefonsamtal samt nyheten att en ung kvinna funnits död med sidor från hans bok nedkörda i halsen. Han finner sig plötsligt i händelsernas centrum eftersom morden påminner om dem i hans senaste bok och mördaren ständigt finns i hans närhet. TENEBRE är en av Dario Argento's tyngsta filmer med en invecklad, fantastisk story och stilistisk kameraföring och bildkomposition
 
 
Jag såg om denna för några dagar sedan och insåg hur mycket jag hade glömt, vilket bara var bra för då fick jag uppleva denna underbara film på nytt en gång till. Det jag gillar mest är handlingen och hur den vänder och vrider på allting som händer. Man tror man vet precis vad som ska hända, men sen inser man att så inte är fallet. Tenebrae är grymt snyggt och alla mordscener är underbart gjorda. Musiken är perfekt och Dario Argento vet hur man komponerar musik, färger, mord och handling för att få ut en maximal effekt. Suspiria är fortfarande hans bästa film enligt mig, men Tenebrae är inte långt ifrån. 
 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Det gick inte att kommentera på tävlingsinlägget, men jag vill gärna va med kan jag kommentera här?

Svar: Ska fixa ett nytt inlägg senare idag, kommentera på det :)
Placebohoe

2012-09-21 @ 12:47:38
Postat av: BlueRoseCase

Jag gillade också den här. trots att jag listade ut gåtan redan i början av filmen tycker jag att den på nåt sätt ställer krav på åskådaren. Inte något man slötittar direkt.

Svar: Ja precis man måste hänga med :)
Placebohoe

2012-09-22 @ 11:34:03
URL: http://bluerosecase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0