Annonser från BloggPartner

The Shining 1980

Hej alla läsare!♥
 

''Har ni inte sett denna klassiker tycker jag att ni ska göra det nu!'' 

 
The Shining: Författaren Jack Torrance söker jobb som vintervaktmästare på ett isolerat hotell i Coloradobergen. Under anställningsintervjun får han reda på att den förre vaktmästaren blivit tokig av ensamheten och isoleringen och dödat sin fru och sina två barn. Jack avskräcks inte, utan flyttar till hotellet med sin fru och sin son Danny, som har en förmåga, "The Shining", att se syner och händelser från det förflutna. Hotellets kock Hallorann har samma förmåga och varnar Danny för rum 237 på hotellet… Filmen baseras på en Stephen King-roman.
 
 
För några dagar sedan såg jag om Stanley Kubricks The Shining tillsammans med mina kusiner. Stämningen är otroligt under hela filmer. Jag citerar min kusin Magda ''det händer inte så mycket, men ändå sitter man fastklistrad framför filmen''. Det är små detaljer som jag älskar, som redrum, Jacks blick, scenen i labyrinten, ja det finns många saker att välja på. Jack Nicholson spelar också väldigt bra, han gör att man vill följa hans karaktär genom hela filmen för man vet aldrig vad som kommer att hända. Har ni inte sett denna klassiker tycker jag att ni ska göra det nu! 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jonas

Finns i en USA version, som är lite längre. Vilken såg du?

Svar: Den som är 118 minuter :P
Placebohoe

2012-10-03 @ 13:15:33
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Sami

De pratade om denna på jobbet för några dagar sedan :) kanske skulle köpa mig ett ex?

Svar: Ja absolut :)
Placebohoe

2012-10-03 @ 17:22:17
URL: http://www.ihyttan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0