Annonser från BloggPartner

Orca

Hej alla läsare!♥
 

''Filmen grep tag i mig från början till slut''

 
 
Orca: En fiskare, Nolan, misslyckas med att fånga en späckhuggare och lämnar henne att dö i vattnet. Späckhuggare, får vi veta, har bara en partner som de lever med hela livet. Förvirrad och tyngd av sorg, blir hannen desperat efter hämnd på Nolan.
 
 
Filmen grep tag i mig från början till slut då bilderna på späckhuggarna visades och deras relation och sen när människorna kom för att försöka fånga in en späckhuggare så kände jag hur förkrossad späckhuggaren blev. Nu är jag inte någon expert på späckhuggare, men det känns lite konstigt att en späckhuggare skulle komma ihåg exakt vilka människor som dödade dens partner, fast det kanske den kan? Förutom det gillade jag miljön, fotot och framförallt stämningen. 
 
 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror faktiskt att de har rätt så bra koll de där djuren. De är tydligen rätt så smarta.

Svar: Sjukt coolt om dem kan komma ihåg sådant :)
Placebohoe

2012-10-30 @ 13:58:09
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

SV. Det är nog som lejonet Christian som en gång var ett husdjur och som sedan släpptes fri. De sa att Christian aldrig skulle komma ihåg sina mänskliga ägare när de år senare kom för att "hälsa" på honom i det fria, men Christian kom ihåg =)

2012-10-30 @ 15:02:55
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0