Annonser från BloggPartner

Dark Shadows

Hej alla läsare!

''Jag längtar redan nu till Frankenweenie!''


Dark Shadows: Barnabas Collins lever livet som bekymmerslös, rik playboy tills den dag han krossar den unga häxan Angelique Bouchards hjärta. I vrede förvandlar hon honom till en vampyr och begraver honom levande. 200 år senare frias Barnabas ur sin grav. Året är nu 1972 och han återvänder till familjens egendom, Collinwood Manor, för att finna sitt en gång storslagna hem i ruiner och hans ättlingar inte är i mycket bättre skick än huset. Det är inte lätt för Barnabas att anpassa sig till det flummiga och frigjorda 70-talet...

Dark Shadows är baserad på en tv-serie, men jag har inte sett den serien och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Dark Shadows är i sann Tim Burton anda och det ser man på scenografin, dialogen, kostymen, vilket är ett stort plus för mig. Johnny Depp gör en väldigt bra och passande roll för honom och de andra skådespelerna är också väldigt bra, speciellt Eva Green, det här är nog den bästa rollen jag har sett henne i. Man ser behovs och begärslinjen ganska tydligt hos de flesta karaktärer och jag skrattade väldigt många gånger. Tim Burton är en utav mina favoritregissörer och han har gjort många utav mina favoritfilmer. Jag längtar redan nu till Frankenweenie!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Althea

Hade tänkt spara mina bioslantar till Cabin in the woods men eftersom SF bestämde sig för att bara visa den i ett begränsat antal städer (fuck them) så funderar jag på att se Dark shadows istället nästa helg..

2012-05-13 @ 21:07:28
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt bra var den 5/5!

2012-05-14 @ 12:47:36
Postat av: Althea - En nörd

Sen sist jag kommenterade har jag hunnit se filmen nu. Tyvärr tyckte jag inte lika mycket om den som du. Gjort en kortfattad recension på min blogg..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0