Annonser från BloggPartner

Cabin in the Woods

Hej alla läsare!♥

''Jag gillar även att filmen har tänkt utanför ramarna''

Cabin in the woods: Fem ungdomar är på väg till en stuga i skogen för fest och häng. Väl där dröjer det inte länge förrän de börjar uppträda som stereotyper ur en skräckfilm medan de sakta men säkert uppdagar stugans blodiga förflutna samtidigt som någon övervakar varje steg de tar...

Jag hade länge velat se denna film efter att ha läst mycket bra om den och många som verkligen har tyckt om filmen. Redan i början när titeln till filmen kommer upp känner man en speciell känsla av kaos på ett bra sätt, precis som när titeln till Funny Games originalet kom upp och bilden frös till en liten stund.

När karaktärerna presenterades tyckte jag först att de verkade vara ganska typiska, men efter en stund så gillade jag dem faktiskt och man fick en bra förklaring till varför dem betedde sig så som de gjorde. Det tog ett tag innan gore-scenerna började komma, men andra halvan av filmen bjuder på en hel del gore. Jag gillar även att filmen har tänkt utanför ramarna och verkligen förklarat varför allting händer i filmen, annars brukar det mest vara att en människa är ond bara för att han är ond och ingen riktigt förklaring brukar finnas.






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lina

SV: Jag såg faktiskt MiB 3 igår, på premiären. Jag har bara inte orkat skriva en recension. Men filmen var riktigt bra faktiskt och jag skrattade som en idiot åt de töntiga skämten.



Cabin in the woods blir jag allt mer sugen på att se, men jag är rädd för att jag inte kommer tycka om den. Skräck är liksom inte riktigt min grej har jag märkt, om det inte är Alien vill säga =)

2012-05-24 @ 19:25:28
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0