Annonser från BloggPartner

Suna no onna (Woman in the dunes)

Hej alla läsare! ♥

''Den är ganska lång, men känns aldrig tråkig då stämningen mellan de två huvudkaraktärerna är intensiv hela tiden.''



Suna no onna: En entomolog på jakt efter insekter fastnar i ett stort hål i öknen. Där träffar han en kvinna. Livet som en evighet i en sandgrop.



Otroligt vacker film. Den är ganska lång, men känns aldrig tråkig då stämningen mellan de två huvudkaraktärerna är intensiv hela tiden. Handlingen är väldigt bra berättad och alla problem som entomologen kämpar med framförs riktigt bra. Fotot är väldigt vackert och tillsammans med alla små ljud känns filmen nästan för intensiv ibland, på ett positivt sätt. Jag gillar även idén som är lite annorlunda och hur sanden är ett riktigt stort problem. Detta är nog en utav de bästa filmerna som jag har sett i år än så länge, perfekt film helt enkelt.


Riktigt bra film - med otroligt snygga närbilder.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag är så himla nyfiken på att se den filmen. Har haft den i min mapp jättelänge, säkert två år, men har fortfarande inte sett den! :O



återigen... stressen över alla filmer man vill se, men ännu inte haft tid eller energi till att se för att annat stått högre att prioritera och andra filmer som legat högre upp på listan (som bara växer) blivit sedda först. GAHHH

2012-06-06 @ 23:52:24
URL: http://sugarhearted.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0