Annonser från BloggPartner

Rock of Ages

Hej alla läsare!♥
 
 

''Jag blev väldigt indragen i filmen och ville inte att den skulle ta slut.'' 

 
Rock of Ages: Filmen utspelar sig i Los Angeles 1987 och vi får följa Drew och Sherrie som är två unga människor som jagar sina drömmar i den stora staden. När de möts blir det kärlek vid första ögonkastet, men med kärleken kommer många hinder.
 
 
Grymt skådespeleri av alla och musiken var väldigt bra. Jag hade ingen aning om att detta var en musikal, jag trodde att det var en vanlig film, men jag blev glatt överraskad av alla sångnummer i filmen, som hyllar 80-tals rock. Låtarna hade även gjorts om en del för att låta lite annorlunda vilket jag tycker fungerade väldigt bra. Scenografin och kläderna passar in väldigt bra och storyn är bra. Jag blev väldigt indragen i filmen och ville inte att den skulle ta slut. Det är även kul att se Malin Åkerman i en ganska stor roll som hon spelar riktigt bra. 
 


 
Inte lika vass som Rocky Horror picture show, men en film som jag kommer ha i min samling. 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lina

Bara för att det är en musikal så vill jag inte lägga pengar både på att se den på bio och sedan köpa den, för jag vet att jag kommer köpa den. Jag köper typ allt. Jag gillar sällan musikaler men jag vill ändå se den och hyra/lada ner går ju inte, så det få bli ett köp sen när den är billig.

Svar: Jag kommer köpa den :)
Placebohoe

2012-07-01 @ 22:22:14
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

Bara för att det är en musikal så vill jag inte lägga pengar både på att se den på bio och sedan köpa den, för jag vet att jag kommer köpa den. Jag köper typ allt. Jag gillar sällan musikaler men jag vill ändå se den och hyra/lada ner går ju inte, så det få bli ett köp sen när den är billig.

2012-07-01 @ 22:22:18
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaha, har hade jag dubbelpostat ser jag, men hur det gick till är ett mysterium =)

Jag ska försöka att hålla mig när det kommer till Rock of Ages men jag vet att jag kommer klicka hem den när den är dyra i alla fall..

Svar: SV: Okej jag kommer nog köpa den när den har gått ner i pris, köper sällan film till nypris :P
Såg att du också ser fram emot Totalt recall :)
Placebohoe

2012-07-03 @ 15:03:22
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

Innan så väntade jag alltid tills de gått ner i pris med det senaste året så har jag inte kunnat av någon konstig anledning, sen kommer rean nån månad efter det och då surar jag istället.

Jopp. Total Recall ska ses på Bio (om jag är ledig vill säga).

Svar: Jag var tvärtom när jag var yngre köpte jag ofta till fullpris, men nu vill jag hellre kunna köpa flera billiga filmer på en gång, men visst kliar det i fingrarna när man ser nysläppta filmer som man tycker är grymt bra, då vill man verkligen ha dem!
Placebohoe

2012-07-03 @ 22:03:19
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

Speciellt om man inte har sett dom på bio =) Då blir det svårt att motstå frestelsen =)

Svar: Jo det blir det :D
Placebohoe

2012-07-04 @ 01:24:09
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0