Annonser från BloggPartner

Prometheus

Hej alla läsare!♥

''Det är framförallt stämningen som gjorde att denna filmen aldrig blev tråkig för jag kände ett obehag igenom hela filmen.''



Prometheus: Ett team av forskare upptäcker en ledtråd till mänsklighetens ursprung på jorden, vilket leder dem på en resa genom de mörkaste hörnen av universum.
Visst var en del saker lik Alien och stämningen påminner även mycket om den filmen också, men jag tycker ändå att den var bra. Det är framförallt stämningen som gjorde att denna filmen aldrig blev tråkig för jag kände ett obehag igenom hela filmen. Noomi Rapace gör rollen som Elizabeth Shaw riktigt bra och hon är trovärdig hela tiden. Vissa saker var lite oförklarade som att varför vissa karaktärer agerade som de gjorde, men storyn och stämningen var tillräckligt bra för att få mig att bortse från sådana saker. Gillar man Alien tror jag att man kommer att gilla denna film som verkligen andas Ridley Scott, jag är spänd på att se vad som Ridley Scott kommer att komma upp med härnäst.
Noomi Rapace söker efter vårt ursprung.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Henrik_

http://i.imgur.com/3NWln.png ;)

2012-06-13 @ 00:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0