Annonser från BloggPartner

A bout de souffle

Hej alla läsare!♥
 

''Scenerna var för långdragna och tråkiga, dialogen var inte heller intressant.''

 
A bout de suffle: En parisisk gangster dödar en polis, stjäl en bil och förälskar sig i en amerikansk flicka. Tillsammans jagas de av polisen genom 50-talets Paris. Banbrytande och inflytelserik Nya vågen-film, typisk genom användandet av plötsliga bildväxlingar.
 

Jag har fått höra hur grym och genial den här filmen ska vara, men jag tyckte att den var väldigt tråkig. Jag gäspade mig igenom de flesta scenerna och handlingen var inte tillräckligt stark för att fånga mitt intresse. Scenerna var för långdragna och tråkiga, dialogen var inte heller intressant. Relationen mellan gangstern och flickan var inte heller intressant eller något som jag ville följa utveckling på. Fotot var ganska fint och det var det som fick mig att orka mig igenom denna film. Det finns många andra filmer från denna tid i Frankrike som är mycket bättre. 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner

Trackback
RSS 2.0