Annonser från BloggPartner

Ugetsu monogatari

Hej alla läsare!♥
 

''Aldrig en enda tråkig stund och jag ville bara veta ''hur ska det gå?''.'' 

 
Ugetsu monogatari: Handlingen utspelar sig i 1500-talets feodala Japan. Trots att kriget rasar omkring dem söker sig Genjurô och Tôbei till staden för att finna lycka och rikedom. Drömmarna överstiger verkligheten och de som får lida mest är deras kvinnor.
 
 
Ugetsu monogatari, sagor om en blek och mystisk måne efter regnet, är riktigt vackert filmad. Filmen grep tag om mig och jag kände med karaktärerna och vad dem gick igenom. Aldrig en enda tråkig stund och jag ville bara veta ''hur ska det gå?''. Den har en blandning av olika moment, ibland känns det som en krigsfilm, ibland känns den lite läskig nästan pga atmosfären och ibland nästan som en sorglig saga. Filmen har en speciellt stämning som gör filmen riktigt bra, men än så länge för filmen en stark fyra. Vid en omtitt kanske betyget kan höjas till en femma. 
 
Stämningsfylld film med en läskig atmosfär på vissa tillfällen.
 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0