Annonser från BloggPartner

Neco z Alenky

Hej alla läsare!♥
 
 

''Den här versionen av Alice i underlandet var ganska annorlunda och udda''

 
Neco z Alenky: Animerat. Alice väg genom underlandet kantas av Svankmajers fabeldjur, baserat på Lewis Carrolls saga om Alice Lidell.
 
 
Grymt snygg stop motion! Jag är ett stort fan av den tekniken då jag älskar Nightmare before christmas och Corpse bride. Den här versionen av Alice i underlandet var ganska annorlunda och udda, då den här kändes mer skrämmande och förvirrande. Kaninen var ganska äcklig, speciellt då han tuggade på saker med sina tänder. Den här regissören är grymt duktig på att använda stop motion och jag rekommenderar alla hans filmer, både lång och kortfilmerna. Jag är faktiskt helt kär i den här filmen, väldigt bra jobb av Kristyna Kohoutová som spelade Alice. 
 
 
Filmen är inte riktigt som man förväntar sig, vilket är bra.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anna Röd - Nörd och Filmskapare

Oooh den där såg spännande ut :D!

Svar: Det är den ;)
Placebohoe

2012-07-10 @ 13:11:01
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0