Annonser från BloggPartner

Ong Bak - The Muay thai warrior

Hej alla läsare!

''Snyggt filmad var den också och jag ville inte att den skulle ta slut.''


Ong Bak - The Muay thai warrior: Hårt tränad i den klassiska thailändska kampsporten Muay Thai, får tempelpojken Ting i uppgift att återvinna sin bys allra heligaste symbol som stulits av gangsters från Bangkok. Fredlig, men dödlig, ger sig Ting ut på jakt i storstadsdjungeln.

Gillar man kampsport och framför allt Muay Thai så ska man se den här filmen. Huvudkaraktären har ett tydligt mål igenom hela filmen och jag blev aldrig förvirrad över vad han gjorde och det mesta var ganska tydligt.

Fighterna var riktigt snygga, speciellt när huvudkaraktären använde sina armbågar, vilket man gör väldigt mycket i Muay Thai. Snyggt filmad var den också och jag ville inte att den skulle ta slut. Det man kan störa sig på litegrann är att dem flesta fightsekvenserna och detaljerna får man se tre gånger, alltså från tre olika vinklar, men jag störde mig inte alls på det.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0