Annonser från BloggPartner

The Last unicorn

Hej alla läsare!

''Enhörningen var verkligen en sökarhjälte då hon frivilligt gav sig ut för att hitta alla andra enhörningar''


The Last Unicorn: Filmen är baserad på romanen av Peter Beagle med samma namn. Filmen handlar om en enhörning (Mia Farrow) som bor i en skog där det evigt är vår. En dag så hör hon några förbipasserande nämna att hon är den sista. Hon tycker det verkar väldigt konstigt, och efter konversation med en halvgalen och hyperaktiv fjäril som ger henne en del ledtrådar var de andra enhörningarna kan tänkas befinna sig, ger hon sig iväg.

Intressant ritat, redan från första början blev jag indragen i handlingen och den fina skogen. Enhörningen var dessutom väldigt söt och jag fick sympati för henne på en gång. Enhörningen var verkligen en sökarhjälte då hon frivilligt gav sig ut för att hitta alla andra enhörningar som hade kidnappats. Hon hade hela tiden ett klart mål, men mötte på hinder och hjälp under vägen. Intressanta och roliga karaktärer presenterades och filmen var hela tiden bra och fortsatte i rätt riktning. Väldigt fin film och snart har jag den i min filmsamling!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt film :)

2012-04-01 @ 11:15:57
Postat av: Anna T

sv: Taack ^__^!

2012-04-01 @ 17:26:55
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: Siri

Bra film! :)

2012-04-01 @ 19:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0