Annonser från BloggPartner

Ingmar Bergman

Hej alla läsare!♥

''Jag var inte helt såld, men definitivt intresserad.''



Jag såg min första Ingmar Bergman film för ungefär 3 år sedan, innan dess hade jag inte varit så intresserad utav hans filmer eftersom att jag inte brukar titta på svensk film. Jag ville ändå ge hans filmer en chans och började med Det sjunde inseglet som visade hans speciella stil och fick mig att bli nyfiken. Jag var inte helt såld, men definitivt intresserad. Jag fortsatte sedan med att se Persona och Vargtimmen. Efter dem filmerna upptäckte jag att jag verkligen vill se fler utav hans filmer och att dem tilltalar mig på ett speciellt sätt.
Hans mörka stil fick mig att gilla hans filmer. Sedan såg jag Smultronstället och efter det Jungfrukällan, som jag gillade väldigt mycket. Efter Jungfrukällan visste jag att han definitivt får en plats bland mina topp 10 regissörer. Den senaste filmen jag såg utav Bergman var Såsom i en spegel, som inte var riktigt lika bra som hans andra filmer jag har sett, men som ändå fångade mitt intresse. Jag vet att jag har en hel del kvar utav hans filmer att titta på och det ser jag verkligen fram emot. Jag planerar även att köpa en box med alla hans filmer i.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ja tänk vad filmen över huvudtaget hade varit utan bergman.... typ ingenting.... alla utbildningar, alla kritiker, allt film-knutet över huvudtaget... tycker det går en röd tråd till bergman hela tiden...

2012-04-10 @ 09:10:48
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag gillar hans filmer och har sett alla. Kul att du också gillar hans filmer.

2012-04-10 @ 10:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0