Annonser från BloggPartner

Black Narscissuss

Hej alla läsare!♥
Black Narcissuss: Tillsammans med fyra andra nunnor beger sig syster Clodagh till en liten bergsby i Himalaya för att driva skola och sjukhus för lokalbefolkningen. Berövade klostermurarnas trygghet finner sig systrarna värnlösa inför såväl elementens förödande krafter som verklighetens alla faror och frestelser.
Den började ganska långsamt, men det föll mig i smaken och jag tycker att Deborah Kerr spelade huvudrollen som syster Clodagh riktigt bra. Den var väldigt vacker och relationerna mellan de olika karaktärerna växte fram mer och mer. Karaktärsutvecklingarna var gjord på ett riktigt bra och spännande sätt. De sista 20 minuterna i filmen är de bästa och det är då det blir riktigt spännande och fotot är riktigt snyggt under dessa speciella scener. Trots att de sista 20 minuterna är de bästa, gillade jag resten utav filmen också.
Den kunde ha gått fram i lite fortare tempo och gärna fått fram tydligare och intensivare konflikter snabbare och det gör att den inte kan få mer än en fyra. Jag tycker att alla spelade bra i filmen och musiken var satt på rätt ställen. Alla moraliska dilemman i filmen var bra framställde och jag rycktes med och tänkte själv vad jag skulle ha gjort. Jag har märkt att jag gillar Michael Powells filmer och har sett några stycken nu, ska definitivt se fler.








300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag tyckte att inledningen var väldigt tråkig, ganska intetsägande & ful. Men sen blev det bättre som tur är. :) så den fick en trea av mig!

2012-04-17 @ 17:06:09
URL: http://sugarhearted.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0