Annonser från BloggPartner

Twilight Zone movie

Hej alla läsare!

''Jag gillar när man har flera olika berättelser i en film''



Episodfilm med fyra berättelser som bygger på eller är inspirerade av avsnitt ur den klassiska TV-serien Twilight Zone. Teman som hat, fördomar, ungdom, skräck, familj och ensamhet tas upp på olika sätt.

Jag har inte sett tv-serien Twilight Zone, men jag har hört och läst en del om serien och därför ville jag gärna se den filmen. Jag gillar när man har flera olika berättelser i en film och ännu roligare är det när man får det att funka. Den här filmen får det precis att funka, men det kunde ha varit mycket bättre, speciellt med tanke på vilka regissörer som gjorde avsnitten.

Den sista berättelsen är bäst och riktigt bra med John Lithgow som spelar en passagerare i ett flygplan som plötsligt ser något monsterliknande på flygvingen och flippar ut totalt. Denna berättelse inspirerade också ett Simpsons avsnitt då Bart ser ett monster på skolbussen när han tittar ut genom fönstret, men ingen tror på honom.Inledningen innan alla berättelserna är också väldigt bra, då dialogen är bra skriven. De andra berättelserna är helt okej, men inte alls så bra som dem skulle kunna vara, endast sista är riktigt bra. Regissörerna som gjorde varsitt avsnitt var John Landis, Steven Spielberg, Joe Dante och George Miller.











Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Jag har bara sett enstaka scener ur den här men varit sugen på den länge. Dock tycker jag att det finns en obehaglig känsla kring den med tanke på vad som hände Vic Morrow och de två barnen som fick sätta livet till när specialeffekterna spårade ur.

2011-09-26 @ 09:33:30
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Lina

Den där filmen måst jag typ köpa bara för omslaget. Men jag har inte heller sett serien.



Sv: Du måste ju börja kolla mer på serien. De varar ju så mycket längre än filmen och på så vis blir det mer nöje. Och tycker man om dom så behöver man inte oroa sig för att de ska ta slut så snabbt.

2011-09-28 @ 03:17:05
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra film!

2011-10-03 @ 23:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0