Annonser från BloggPartner

Die Blechtrommel

Hej alla läsare!

''Jag rycktes med och tyckte inte alls att den var särskilt lång.''



Die Blecktrommel: Handlar om Oskar Matzerath som bor i Danzig på 20- och 30-talet. Han är en mycket ovanlig pojke. Han föds med en vuxens intellekt och när han fyller tre år beslutar han sig för att inte växa mer, vilket han inte heller gör. Det kan verka bra att alltid vara liten, men det är inte bara fördelar utan nackdelarna visar sig tydligt dem också.

Riktigt bra idé och lika bra genomfört. Voiceovern i filmen är riktigt bra och talas med inlevelse. Oskar spelas grymt bra utav David Bennent och visar känslor genom ansiktsuttryck och är väldigt trovärdig. Filmen är väldigt bra berättad och jag fastnade för den på en gång. Jag rycktes med och tyckte inte alls att den var särskilt lång. Första scenen sätter tonen för filmen och är intressant då vi får se hur Oscars mamma blev till. Filmen fortsätter sedan att överraska och bjuda på riktigt bra scener och skådespeleri. Väldigt nära en femma, men än så länge får filmen en väldigt stark fyra.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastisk film! Har sett den många gånger och den är lika underbar varje gång. Kul att du också gillade den.

2011-09-27 @ 12:56:33
Postat av: BlueRoseCase

Det här är en film jag sett två gånger, och varje gång kan jag för mitt liv inte minnas efteråt vad jag tyckte... däremot minns jag att skådespeleriet som du skriver är riktigt, riktigt bra. Och berättelsen är engagerande.

2011-09-27 @ 18:34:19
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0