Annonser från BloggPartner

Sleepaway camp

Hej alla läsare!

''stämningen som bygger upp till mordscenerna är bra gjord.''



Sleepaway camp: Angela åker iväg på ett sommarläger tillsammans med sin kusin. Men väl där blir hon retad och trakasserad av i stort sätt alla de andra på lägret, till och med de anställda. Bara Angelas kusin och en pojke står på hennes sida. Snart så börjar folk på lägret att dö och ingen vet vem som är mördaren...

Nu var det ett tag sedan jag såg Sleepaway camp trilogin, men jag har sett dem flera gånger. Den första gillar jag mest. Den har ganska bra mordscener och stämningen som bygger upp till mordscenerna är bra gjord. Huvudrollen spelas bra och jag får genas sympati för henne, vilket gör att jag gärna följer hennes resa genom filmen. En utav dem bästa mordscenerna var duschscenen.

Ibland var filmen lite tråkig och man kunde ha kortat ner vissa scener som bara tog tid istället för att ge något. Slutet är bland det bästa som jag har sett och jag hade ingen aning om att det skulle sluta på det sättet alls. Jag ska definitivt se om ettan snart, men en stark trea är den definitivt värd.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Det är två år sen jag såg den här och minns inte så mycket. Tyckte den var intressant dock med en obehaglig slutscen, inte för själva avslöjandet utan snarare hur det hela gestaltades.

2011-10-25 @ 09:15:21
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0