Annonser från BloggPartner

Color me blood red

Hej alla läsare!

''Musiken var faktiskt ganska dålig och passade inte alls''



Color me blood red: Den tredje i Friedman/Lewis ökända "Blood"-trilogi inspelad i Florida. Konstnären Adam Sorg blir känd när han målar tavlor med sitt eget blod. Till slut börjar han bli blek om nosen, och börjar att på olika bestialiska sätt ha ihjäl sina modeller för att kunna fortsätta skapa.

Jag är inget stort fan utav H.G Lewis skräckfilmer, men jag blev positivt överraskad utav Color me blood red. Början fångade mig inte så mycket, men ju längre in i filmen jag kom ju mer sögs jag in i historien och ville veta mer.

Det som intresserade mig också var att konstnären använde blod för att måla sina tavlor och jag använder fake-blod ibland till att måla mina och det gjorde mig ännu mer intresserad utav filmen. Musiken var faktiskt ganska dålig och passade inte alls på dem flesta ställena och det var även ganska lite blod för att ingå i en blod-trilogi. Det hade gärna fått vara fler mord och ännu mer spänning, men jag tycker ändå att filmen funkar och får en stabil trea.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0