Annonser från BloggPartner

Musikallista

Hej alla läsare!

Här kommer en lista över mina favoritmusikaler.



Nightmare before Christmas
Man märker att man gillar en film när man kan varenda ord i filmen utantill och längtar efter att få se den varje dag, så har det alltid varit för mig med Nightmare before Christmas.



Rocky Horror picture show

Nu var det ett tag sedan jag såg denna, men ska definitivt se om den här snart. Kostymerna, låtarna och Tim Currys skådespel är det bästa i filmen.



Wizard of Oz
Har faktiskt haft låten We're off to see the Wizard, the wonderful Wizard of Oz på hjärnan hela helgen.


Singin' in the rain
Koreografin, låtarna och handlingen är riktigt intressant i denna musikal och jag gillar hur skådespelarna artikulerar väldigt mycket och bra.


Corpse Bride

Riktigt riktigt bra låtar och riktigt snygg film. Jag älskar när man blandar olika nyanser utav blått och att det är mörkt och grått hos dem levande, men roligt och färgglatt hos dem döda.


Sweeney Todd
Mörka färger plus stark blodfärg passar sjukt bra in i den här filmen. Låtarna, dialogen och alla blodscener är underbara.


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Det var tokigt med din blogg igår, men skönt att det funkar idag =D



Jag gillar alla dem här oxå. NBC är underbar och Tim Burton är underbar. Ska köpa specialutgåvan på blu-ray snart!

2011-05-09 @ 11:23:17
Postat av: Lina

Herre gu! Vad hände med Dr. Horrible's sing-along blog? Den är ju helt klart den bästa musikalen genom tiderna.

2011-05-09 @ 17:55:01
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag har inte sett alla dessa musikaler, men av de jag har sett kan jag inte annat än hålla med! Jag kan i stort sätt alla repliker till The Nightmare Before Christmas utantill ^-^

Själv måste jag nog lägga till en musikal :3

2011-05-09 @ 20:24:59
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åhhhh vad glad jag blir! AWESOMNESS :D

2011-05-10 @ 17:25:45
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0