Annonser från BloggPartner

It's Complicated

hej alla läsare!

''Jag skrattade ibland så mycket att jag fick ont i käkarna och det brukar sällan hända med komedifilmer''



Jane är en ensamstående mor med barnen nyligen utflugna ur boet. Hon driver ett framgångsrikt café men slits känslomässigt mellan hennes ytterst övertygande exmake Jake och hennes nya vän, arkitekten Adam.

Jag brukar sällan gilla komedier lika mycket som jag gillade denna. Jag skrattade nästan hela tiden och karaktärerna var bra framställda. Meryl Streep är lika bra som vanligt, jag har aldrig sett henne göra någonting dåligt. Den började lite segt, men fick verkligen upp farten och kom fram med smarta och roliga skämt. Jag skrattade ibland så mycket att jag fick ont i käkarna och det brukar sällan hända med komedifilmer, det händer ofta med skräckfilmer. Det här är en klar femma för mig, en av ungefä 5-6 komedier som har fått en femma av mig. Har sett att den finns för 69 kronor på blu-ray så detta tillkommer nog i min filmsamling snart.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0