Annonser från BloggPartner

A Serbian film

Hej alla läsare!

''Om man jämför den här och Saló tycker jag fortfarande att Saló vinner över den här i hur man mår psykiskt efter man har sett en jobbig film.''



A Serbian film: En före detta porrstjärna (Milos) accepterar sitt livs roll utan att inse att regissören har ett mordiskt uppsåt och när han försöker att dra sig ur så är det redan försent. Kritiker har kallat filmen för en av de mest chockerande och skrämmande filmerna som någonsin gjorts.

Jag vet att flera av er har väntat på att få läsa min recension utav A Serbian film ända sedan jag först tipsade om hypen kring filmen i november 2010 och nu har jag äntligen sett den. Jag väntade i flera månader för att bygga upp spänningen (jag gör så med vissa filmer som känns väldigt speciella) och i torsdags bestämde jag mig för att se filmen. Det som märks nästan på en gång med filmen är hur otroligt snygg och välgjord den är. Jag tycker att fler skräckfilmer borde satsa på foto för det höjer betyget otroligt mycket. Många tycker inte att skräckfilmer borde satsa på foto, men varför inte? Varenda film oavsett genre borde satsa på foto och ljussättning.

Första halvan utav filmen byggs upp väldigt bra, men det händer inte alltför mycket förutom att man får se vilka olika porrfilmer Milos har medverkat i och ganska mycket prat om den nya hemliga konstporrfilmen som han har blivit erbjuden en roll i. Det är andra halvan utav filmen som  fick min puls att höjas på ett bra sätt och jag måste säga att jag inte blev särskilt illamående utav filmen. Om man jämför den här och Saló tycker jag fortfarande att Saló vinner över den här i hur man mår psykiskt efter man har sett en jobbig film. Det bästa filmen är definitivt de sista 20 minuter, vilken uppvisning och väldigt mycket blod.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Zandra

Den måste jag se :)

2011-05-21 @ 15:08:43
Postat av: Candy

Jag tycker att den här filmen är rent fantastisk. Om man bortser från scenen med spädbarnet som är ganska dåligt gjord visuellt, så är den riktigt snyggt gjord. Dessutom är den psykiska biten enormt påfrestande. Jag äcklades inte heller så mycket av blodet (även om jag gillar att det fanns med), men just det psykiska... gåshud.

2011-05-21 @ 15:11:55
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Kul att du gillade den! :)

2011-05-21 @ 17:06:51
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: EMma

Riktigt bra film. jag blev ganska äcklad, men fascinerad oxå.

2011-05-22 @ 18:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0