Annonser från BloggPartner

39 steps

Hej alla läsare!

''Den är emellanåt ganska larvig vilket inte passar filmen och särskilt spännande tycker jag inte heller att den blir.''



De 39 stegen: En mystisk kvinna följer med Richard hem från en kabaré och han går med på att gömma henne i sin lägenhet. Kvinnan hävdar att hon jagas av två män som vill föra ut säkerhetspolitiska hemligheter ur landet. Mitt i natten mördas kvinnan och Richard flyr. Snart är också han jagad av skurkarna - och av polisen, som tror att det är han som är mördaren.

Den börjar väldigt tråkigt och det som förvånar mig mest är att fotot i filmen inte alls är lika bra som det brukar vara i Hitchcocks filmer vilket drar ner betyget en del. Den är emellanåt ganska larvig vilket inte passar filmen och särskilt spännande tycker jag inte heller att den blir. Den var mest tråkig och inte intensiv alls. Vissa scener har potential och jag vill så gärna ryckas med i handlingen och tycka synd om karaktären, men jag gör inte det för det är något som saknas. Ännu en Hitchcock film som blev en besvikelse för mig tyvärr och landar på en svag tvåa.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jo, jag tror att jag en dag kommer känna mig så nöjd med mig själv att jag kan ligga i bikini på en strand med folk. Det är ett av mina mål!

Du gör faktiskt väldigt mycket för mig! Det är tack vare dig och din blogg som jag har kunnat bygga upp mig och må så pass bra som jag gör idag. Tack vare dig har jag även ett större grepp om mina drömmar och en vilja till att inte ge upp i första taget, vad folk än säger. Så jag tackar dig och ber dig fortsätta precis som du gör! Du är fantastisk!

2011-05-19 @ 17:11:22
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Candy

Jag tyckte den filmen var bra när jag såg den för cirka sju, åtta år sedan.

2011-05-19 @ 22:39:26
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Emma

Har inte sett den här ännu.

2011-05-20 @ 14:25:02
Postat av: Aficionadon

Den här har jag faktiskt inte sett, men den ser intressant ut trots det dåliga betyget.

2011-05-21 @ 12:53:00
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0