Annonser från BloggPartner

The Last Exorcism

Hej alla läsare!

''Det som gör att den inte får mer än en svag fyra är att dem hade kunnat ha med ännu mer blod och äckliga effekter''



The Last Exorcism: Pastor Cotton har förlorat tron men jobbar fortfarande kvar som präst och när det behövs som djävulsutdrivare. Samvetet sätter in och han bestämmer sig för att utföra en sista exorcism, följd av ett dokumentärteam och med fickorna fulla av vigvatten. En lång natt väntar honom.

Den här filmen var inte som jag förväntade mig, den är filmad som en dokumentär och det trodde jag inte att den skulle vara. Från början så tyckte jag inte att det var positivt med dokumentärsstilen, men ju längre in i filmen jag kom desto mer passade det. Jag gillar filmer som bygger upp stämningen stabilt och det som gör att filmen får en fyra är slutet som jag tycker var riktigt bra och andra halvan utav filmen är riktigt bra. Skådespelarna är också bra och jag är engagerad genom hela filmen. Det som gör att den inte får mer än en svag fyra är att dem hade kunnat ha med ännu mer blod och äckliga effekter och jag har gärna sett tjejen klättra på väggar, vilket hon tyvärr inte gör.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Ska väl se denna nångång men de exorcism-filmer jag sett kommer aldrig i närheten av mästerverket Exorcisten, men tycks kopiera den väldigt gärna.

2011-03-17 @ 07:31:24
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jävla läskig =O

2011-03-17 @ 10:52:20
Postat av: Emma

Skitbra film :)Jag fastnade för den på en gång. Jag gillar filmer som är som dokumentärer precis som Cannibal Holocaust och barnet i slutet haha bra grejer!

2011-03-18 @ 13:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0