Annonser från BloggPartner

Resident evil: Afterlife

Hej alla läsare!♥

''Det som stör mig mest med filmen är alla slow-motionscener vilket det finns hur många som helst utav.''



Alice forsätter sitt sökande efter överlevande för att leda dem i säkerhet. Hennes kamp mot Umbrella når nya höjder, men Alice får oväntad hjälp av en gammal vän. En ny ledtråd som pekar mot en säker plats leder dem till Los Angeles, men när de kommer dit är staden full av odöda och Alice och hennes följe inser att de är på väg att gå rakt in i en fälla.

Jag gillade första filmen, men inte andra eller tredje så det var spännande att se vad jag skulle tycka om den här filmen. Det som stör mig mest med filmen är alla slow-motionscener vilket det finns hur många som helst utav. Visst slow-motion är kul i en eller kanske två scener i en film, men när det är en sådan scen ungefär var femte minut så blir det bara jobbigt som fan.

Den enda coola karaktären som jag faktiskt hejade på var den stora killen med det jättestora vapnet (jag har inte spelat spelen så jag vet inte vad han heter tyvärr), men han var inte alls med mycket tyvärr. Filmen var ganska tråkig och berörde mig inte särskilt mycket på något plan. Jag tycker fortfarande att ettan är den enda bra filmen i serien.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

älskar resident evil filmerna! tyckte helt annorlunda om den här filmen än vad du gjorde, jag älskade den! :D haha men som sagt, alla har olika smaker, kul att få se vad du tyckte om den :) jag älskade den nästan för alla slow motions och soundtracket samt skämten i den :)

2011-03-04 @ 15:07:39
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker den är bättre än den 3:e men ingen slår den första.

2011-03-05 @ 01:36:16
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Candy

Känns som om folk gillar filmerna bara för att de tycker att Milla Jovovich är snygg. ><

2011-03-05 @ 04:20:24
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Anonym

Den här var riktigt dålig :/

2011-03-05 @ 17:08:00
Postat av: Anonym

Jag tycker varken ettan, tvåan, trean eller den här filmen är bra. Spelen är otroligt mycket bättre och jag stör mig på nästan allting i filmerna. Ingen är bra, men fjärde delen är sämst och enbart löjlig. NEJ MAN SKA SPELA SPELEN INTE SE DESSA FILMER. Slutet öppnade upp för en femma och det kommer säkert komma en och jag ska nog skippa att se den. Känner på mig att den kommer vara ännu dåligare än fjärde filmen.

2011-03-05 @ 23:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0