Annonser från BloggPartner

Let Me In

Hej alla läsare!

''Jag tycker att kemin funkade bättre mellan pojken och flickan i Låt den rätte komma in''



Let Me In: En ung pojke blir kär i en märklig flicka. Hon är vanvårdad och mager men ändå så vacker. Hon ger honom styrkan att slå tillbaks, men hon är inte som andra - hon tål inte solen, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

På våran filmkväll i helgen såg vi Let Me In som är en re-make utav den svenska filmen Låt den rätte komma in. Jag hade inga som helst förväntntingar på den här filmen, men följde filmtipsets råd och köpte filmen på blu-ray efter att ha sett att den ska vara en fyra för mig. Det jag gillar med re-maken är att den inte känns som en typisk amerikansk film, utan dem har respekterat den svenska filmen.

Det finns mer blod och lite mer gore i re-maken och man får även se lite mer utav syra-scenen, vilket jag bara tycker är positivt. Det jag saknar i re-maken är relationerna mellan flera karaktärer som man fick lära känna i originalet, som fyllona. Jag tycker att kemin funkade bättre mellan pojken och flickan i Låt den rätte komma in och därför får den här filmen en svag fyra.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kaka

Sv: Nej, har inte sett denna, trodde inte den va klar än faktiskt. Hänger visst inte med alls.

2011-03-22 @ 22:23:36
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0