Annonser från BloggPartner

In love with the dead

Hej alla läsare!♥

''Det tar ett bra tag innan det händer någonting och filmen är inte alls särskilt läskig.''



In love with the dead: När Wai blir diagnostiserad med cancer gör hennes pojkvän Ming allt han kan för att hjälpa henne. Tillsammans med Wais lillasyster Ping försöker man klara av svårigheterna. Men medan Wais hälsa försämras blir hennes humör alltmer våldsamt, och hennes handlingar märkliga. Detta påminner Ping om dom spökhistorier hon tycker om att läsa. När pressen blir för stor finner Ming en fristad hos Fong. En kväll försvinner Wai för en kort tid, och både Ming och Fong hamnar i en olycka. Efter det börjar alla bete sig märkligt.

Jag brukar bli väldigt engagerad i filmer som kretsar kring cancer, men den här var riktigt riktigt långsam och jag blev för trött för att kunna sätta mig in i filmen. Det tar ett bra tag innan det händer någonting och filmen är inte alls särskilt läskig. Det finns några skräckmoment, men jag tycker inte att det finns ett obehag igenom hela filmen och filmen känns även ojämn. Jag gillar att slutet var överraskande och för det så får den en stabil tvåa.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag tyckte ändå den var helt okej, en trea gav jag den! Men ja, det var för lite skräckmoment i den för att den faktiskt skulle kunna kallas för skräck. Jag betraktar den som ett psykologiskt drama snarare.

2011-03-12 @ 15:45:05
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Anonym

Jag gillar den här filmen, :)

2011-03-13 @ 10:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0