Annonser från BloggPartner

I Spit on your grave 2010 SPOILERS

Hej alla läsare!

''Hämndscenerna är också mycket bättre och mer originella, men tyvärr gick dem över för fort.''



I Spit on your grave: En ung författare reser bort från stressen i storstan för lugnet i en stuga nära en liten by där hon hoppas finna inspiration till sin nästa bok. Men några lokala bybor gillar inte hennes närvaro och beslutar sig för att lära henne en läxa. De bryter sig in i hennes stuga för att skrämma henne, men det hela urartar rätt fort och förvandlas istället till timmar av förnedring, våldtäkt och tortyr. Dock begår de misstaget att inte döda henne... för nu är hon ute efter hämnd!

Jag kommer inte ihåg ifall jag har recenserat I Spit on your grave originalet i bloggen, men på dem ställena som jag tycker att originalet var ganska lamt är den här verkligen inte det. Fotot är också mycket bättre i den här och jag stör mig inte alls lika mycket på hennes förändring i den här filmen. Hämndscenerna är också mycket bättre och mer originella, men tyvärr gick dem över för fort. Ni vet badkarsscenen i originalet och han som får sin snopp avhuggen? Ja den är gjord lite annorlunda i den här, men på ett bra sätt.

Våldtäkterna var riktigt obehagliga att se på och bara för att jag gillar rape/revenge scenerna betyder inte att jag gillar rape-scenerna, dem vill jag helst inte se utan det är hämnden jag vill se och hur en person kan slå tillbaka efter att ha varit med om något så hemskt. Filmen är välgjord och jag gillar skådespeleriet från Sarah Butler.



Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Håller med om att våldtäkterna var absurda. Huvvaligen så bra filmat!

2011-03-29 @ 17:28:32
URL: http://nathalierossander.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Jag kan utan problem se människor utsättas för vad som helst på film, med ett enda undantag: våldtäkter. Därför låter jag hela denna genre gå mig helt förbi. Jag såg norska "Hora" eftersom jag i min enfald trodde att det var en film som ville säga något (ja, jag var dåligt påläst). Och jag mår fortfarande illa....

2011-03-29 @ 18:06:11
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tyckte att den här filmen var mycket mkt bättre än den gammla. Den här kickade butt och är min nya skräckfavorit. Kul att du tog upp den, 10 +++++ till dig söt!

2011-03-29 @ 21:37:55
Postat av: Kaka

Sv: Google analytics!

2011-03-30 @ 09:39:14
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Läppglanset hittade jag på HM, det har en hel Hello Kitty hylla i våran affär.



Nu blev jag grymt sugen på att se denna remaken, originalet var lite av en besvikelse tycker jag.

2011-03-30 @ 19:31:35
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Micke

Originalet är en klassiker bland video nasties, men känns lite daterad, det har trotts allt gått över 30 år. Nyinspelningen är brutalare och råare, så känsliga tittare varnas. Bitvis en jobbig film att se, men bra filmer ska väcka känslor. Det här är en riktigt bra nyinspelning som gör originalet rättvisa.

2011-04-02 @ 14:31:39
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Ana

Gaaaah jag tycker den här är grymm. bättre än första, ska du köpa den här på blu-ray?

2011-04-06 @ 23:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0