Annonser från BloggPartner

Fritt vilt 3

Hej alla läsare!

''Den här är inte lika bra som ettan eller tvåan, men jag tycker ändå att den fungerar.''



Fritt Vilt 3 aka Cold Prey aka Kallt Byte: Utspelar sig under 80-talet då en grupp med ungdomar besöker ett övergivet hotell för att ha lite roligt. Snart så finner dom sig istället jagade av en psykotisk mördare genom de mörka norska skogarna.

Jag tycker att den här norska filmserien är väldigt mysig, dels för att dem snackar norska och det får mig att känna mig hemma på en gång och dels för att jag tycker att miljöerna är väldigt vackra. Den här är inte lika bra som ettan eller tvåan, men jag tycker ändå att den fungerar. Filmen är inte fylld utav färg, utan använder sig mer utav oliak nyanser utav blått och grönt, vilket jag gillar.

Blodscenerna är ganska bra och ungdomarna är inte alls särskilt irriterande utan tar faktiskt bra beslut. Jag kan dra ett exempel i många skräckfilmer när mördaren håller fast någon så brukar tjejen stå och skrika och inte göra något medan det är killen som får loss sin kompis, men inte här utan tjejen tar tag i en planka och får loss sin kompis. Det som gör att den inte får ett högre betyg än tre är att den engagerade mig inte på samma sätt som de två första och den här kändes mer som Rovdyr än som en riktigt uppföljare på Fritt Vilt 3, just för att den har många utescener i skogen.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Men så lustigt, jag såg också denna igår. Tycker inte heller att den var lika bra som de två första, dock fortfarande sevärd. Och som du skriver: miljöerna är fantastiska!

2011-03-06 @ 18:07:24
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker också om dem här filmerna. Jag har inte hunnit se trean än, men blev ännu mer sugän efter din recension, tack för den! Jag letar alltid efter skräckfilmer som inte är producerade i usa för enligt mig är såna skräckfilmer ofta bättre. Om du har tips på fler skräckfilmer från Europa, Asien, Austrailen, ja allt som int kommer från usa helt enkelt så skriv gärna om deM!!!!!

2011-03-06 @ 20:25:36
Postat av: Anonym

Jag tycker att den här är väldigt bra, tillochmed bättre än andra filmen.

2011-03-07 @ 11:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0