Annonser från BloggPartner

Dvärgar har också varit små

Hej alla läsare!

''Anslaget är väldigt roligt och den satte en bra ton för hela filmen.''



Regi utav Werner Herzog. Udda och aningen stötande berättelse om dvärgar som är inlåsta på anstalt; en dag tar de över institutionen och man får se hur de bit för bit bli mer upproriska.

Hombre är den mest intressanta karaktären i filmen och lyser upp varje gång han syns. Filmen har inte direkt någon handlingen utom upprorheten, annars är det ganska snygga och konstnärliga scener som radas upp och för mig så funkar det. Anslaget är väldigt roligt och den satte en bra ton för hela filmen. Filmen upprepar en speciell låt i flera scener och den är bättre intressant och irriterande och jag tycker inte alltid att den passar in.

Filmen har ganska mycket svart humor och tillräckligt intressanta karaktärer för att få mig att vilja se vad som händer härnäst. En utav mina favoritscener är när alla tittar på en karaktärs insektssamling och det hon gör med insekterna är att sy och klä på dem kläder. Jag gillar bisarra och udda idéer och scener och det är nog därför den här filmen tilltalar mig.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Riktigt rolig film tycker jag :)

2011-03-16 @ 14:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0