Annonser från BloggPartner

Horror of Dracula

Hej alla läsare!

''Jag hade förväntat mig mer blod och äckliga scener då detta är en Hammer-produktion och dem brukar vara välfyllda med blod.''



Horror of Dracula: Jonathan Harker anländer till Greve Draculas slott för att arbeta som bibliotekarie. Det dröjer inte länge innan han inser att Dracula är en vampyr. Innan han själv hamnar i dennes våld hinner han kalla på sin vän Dr. Van Helsing. När väl Van Helsing kommer till undsättning är Harker redan en vampyr som Van Helsing tvingas döda. Nu börjar jakten på Greve Dracula som måste stoppas innan för många hamnar i hans våld…Baserad på Bram Stokers klassiska roman.

Väldigt charmig och mysig tolkning utav Dracula-historien. Det jag tycker mest om med filmen är slutet som gör att filmen får en trea, annars är filmen inte så jättespeciell. Jag hade förväntat mig mer blod och äckliga scener då detta är en Hammer-produktion och dem brukar vara välfyllda med blod. Christopher Lee passar som Dracula och gör en mycket bra roll. Det är synd att filmen är ganska tråkig och seg ibland och därför får den en stabil trea.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sussie

Halkade in via bloglovin. Trevlig filmblogg :)

2011-03-27 @ 16:55:34
URL: http://www.sussie.dk/
Postat av: Anonym

Mysig blogg :)

2011-03-27 @ 17:05:12
Postat av: BlueRoseCase

Jag har lite dålig koll på vilka Dracula-filmer med Christopher Lee som jag sett. Men Hammer-filmerna överlag brukar ju bygga på atmosfär och jag har nog många kvar att se. Om de är bra filmer sedan är väl en annan sak men ibland kan stämning räcka långt.

2011-03-27 @ 18:10:47
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Tycker att just mys stämningen i dessa Dracula rullar av Hammer med Christopher Lee gör filmerna så jävla bra. Älskar dom jag sett hittills. På mässan i London jag var på förra året hade dom samtliga, jag köpte bara en men nu i år ska jag nog ta med mig hem åtminstone två stycken till! :)

2011-03-29 @ 11:56:11
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0