Annonser från BloggPartner

Die

Hej alla läsare!♥

''Visst det är inget fel med att inspireras utav Saw, men då ska man kunna göra det bra annars failar det totalt.''



Die: Sex för varandra främmande människor vaknar inlåsta i ett cellkomplex, utan en aning om vem som fört dem dit eller varför. Snart anländer en mystisk man, som under hot tvingar dem att delta i ett experiment han kallar "rättegångarna". En efter en måste deltagarna låta tärningen avgöra ödet för en annan medfånge. Ett turligt kast innebär frihet, ett olyckligt slutet. Och medan dödsångesten sprider sig, börjar ett dunkelt motiv uppenbaras.

Den här filmen kändes som en riktig Saw rip-off, fast mycket sämre gjord. De enda delarna som hade potential var dem när the trials var igång, men lång ifrån lika bra som en Saw-fälla. Jag såg den här på filmkvällen och jag och dem andra skrattade oss mest igenom hela filmen och det var såklart inte meningen antar jag.

Redan i första scenen listade jag ut en utav twistarna och en annan utav mina kompisar listade ut den andra. Filmen klarar sig ifrån att få en etta, antagligen för att jag hade rätt sällskap under filmen och för att den hade potential på vissa ställen. Visst det är inget fel med att inspireras utav Saw, men då ska man kunna göra det bra annars failar det totalt.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Har inte hört om denna tidigare, men av din text att döma låter det ju som rena plagiatet.

2011-03-02 @ 18:25:47
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm hadde inte heller hört talasom denna, men jag vill se den ändå.

2011-03-03 @ 12:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0