Annonser från BloggPartner

Rödskägg

Hej alla läsare!

''Den här filmen är ungefär 3 timmar lång, men den känns kortare och lyckas hålla sig intressant hela tiden.''



Rödskägg: En hård, men omtänksam läkare på en fattigklinik på landsbygden tar sig an en läkarkandidat för att få honom att engagera sig för de sämre lottade i samhället. Läkarkandidaten vill inte jobba kvar där och gör allt för att få sparken. Han dricker på jobbet, vägrar att bära den obligatoriska uniformen och går in till det förbjudna området.

Ännu en bra film utav Akira Kurosawa. Jag gillar både hans svart-vita och hans färgade filmer. Den här filmen är ungefär 3 timmar lång, men den känns kortare och lyckas hålla sig intressant hela tiden. Karaktärerna är väldigt bra framställda och fotot är väldigt snyggt och bra komponerat som vanligt.

Min favoritscen är en scen där läkaren träffar kvinnan som finns i det förbjudna området för första gången och intensiteten i den scenen är sjukt bra. Historien som kvinnan berättar blir alltmer skrämmande och man känner på sig att något kommer att hända. Jag längtar efter att skaffa fler Kurosawa filmer och jag hoppas att ni också vill se hans filmer.





Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0