Annonser från BloggPartner

Koziolek Matolek

Hej alla läsare!

Jag måste tipsa om en bra polsk barnserie, Koziolek Matolek, som jag jämt kollade på när jag var liten.



Den handlar om en get i röda byxor som försöker att hitta ett speciellt ställe. Han ger sig därför ut på en lång resa och mötar allt och alla under avsnitten. Han hamnar i konstiga situationer och man behöver inte kunna polska för att titta på avsnitten. Det är endast 1 eller 2 meningar i början på polska efter det säger dem inget, utan det är bildspråket som talar för sig själv. Jag har alla avsnitt på dvd som jag köpte i vintras när jag var i Polen.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jonas

när jag får lön i slutet av månaden=)

2011-06-09 @ 20:09:57
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0