Annonser från BloggPartner

The Record

Hej alla läsare!♥

''Jag fann den spännande och undrade hela tiden vad som skulle hända och hur den skulle kunna sluta.''




Record: Sydkoreas svar på "Jag vet vad du gjorde förra sommaren". Ett gäng ungdomar blir fulla en helg och råkar döda en man. De bestämmer sig för att inte berätta det för någon, men mordet får efteråt ödesdigra konsekvenser.


Kul med en koreansk slasher! Påminner oerhört mycket om Jag vet vad du gjorde förra sommaren, upplägget är nästan samma. Jag tycker att filmen funkar ganska bra trots att den liknar många andra slashers. Jag fann den spännande och undrade hela tiden vad som skulle hända och hur den skulle kunna sluta. Charmen som brukar finnas hos slasher-filmer fanns här också, men tyvärr är den inte unik nog för att få en fyra. Musiken är helt felanpassad på många ställen i filmen och den hade gärna fått vara ännu mer blodig. Mördarens kläder är ganska unika och det gillade jag. Vill man utöka sitt skräcktittande så är koreanska skräckfilmer bra att kolla på och jag gillade slutscenen.








300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Lät väldigt intressant! Gillar koreanska filmer !

2011-07-21 @ 20:56:04
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag har lagt in en länk till din blogg på min blogg.

2011-07-21 @ 23:29:26
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0