Annonser från BloggPartner

Polen 2011: Dag 3 - Fredag

Hej alla läsare!

''Glassarna var väldfyllda med grädde vilket gjorde mig lite illamående''



Som vanligt började dagen vid 10-11 och ingenting speciellt hände på förmiddagen. Jag kollade på film och hjälpte mormor med middagen. Jag och mamma hade bestämt oss för att åka till Silesia för att hitta kläder inför dagens festande och jag ville väldigt gärna hitta en ny klänning, men jag är så kräsen med kläder att jag nästan aldrig köper något. När vi väl åkte dit kollade vi på massa olika klänningar, men ingenting som jag väldigt gärna ville köpa så det blev inget klädköp, men vet ni vad det istället blev? Jag tror att ni redan har listat ut det, men filmköp blev det så klart. Fyra nya filmer blev det och efter det fick jag ett samtal från min kusin Magda att dem inte kan festa ikväll utan att vi gör det imorgon istället, vilket gjorde att kvällen blev lite tråkig.

Vi åt även KFC på kvällen och jag älskar att äta KFC för jag får bara göra det några gånger om året då det inte finns här i Sverige. Måste bara säga att på alla bilderna på mig hittills har jag bara haft på mig min klänning med hjärtan på och då måste det ju se ut som att det var det enda jag hade på mig vilket inte alls är sant, utan vi råkade fota när jag hade på mig just klänningen, men jag lovar jag bytte kläder!

Efter Silesia besöket åkte vi till centrum i Katowice för att hälsa på mammas kompis Basia som äger flera tyg-affärer och hon designar och syr även kläder själv. Hon har sytt en kjol till mig. Vi bestämde oss för att åka tillbaka till silesia där vi åt glass. Glassarna var väldfyllda med grädde vilket gjorde mig lite illamående, jag klarade bara av att äta glassen och pyttelite grädde innan jag inte kunde få ner mer. Efter glassätandet tog Basia med oss till ett litet centrum där dem hade några affärer som man kunde fynda i. Jag sprang direkt till en filmaffär och hittade 3 stycken filmer, så dagens totala filmköp blev 7 stycken filmer. Hittills hade jag köpt 14 stycken filmer och jag var överlycklig.

Filmer jag hann se: An Empress and the warriors blev tyvärr den enda filmen jag såg den dagen.


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Vilka filmer köpte du den här dagen?

2011-07-30 @ 14:28:58
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Emilia

Det är så roligt att köpa film! Det blir som ett beroende tillslut :3

2011-07-30 @ 14:48:29
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Henrik_

Jag är tillbaka från semestern nu, så nu kommer dina läsarantal öka som tusan :))

2011-07-30 @ 20:06:21
Postat av: Candy

Gillar bilden på dig och filmerna! Men hallå, inget konstigt alls att ha samma klänning tre dagar i rad ju. Snarare konstigt att byta varje dag tycker jag, eller i alla fall så är det väldigt onödigt. Oftast kan man ha samma klädesplagg (med undantag för underkläder) flera dagar i rad utan att det är något äckligt alls. Men att tvätta kläder så fort man använder dem sliter enormt på miljön!

2011-07-30 @ 22:54:27
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0