Annonser från BloggPartner

Polen 2011: Dag 1 - Onsdag

Hej alla läsare!

''Jag har länge velat ha just den här frisyren men har inte vågat klippa mig.''



Jag vaknade runt 11 tror jag. Jag sover aldrig särskilt bra hos min mormor och morfar för att sängen är obekväm och jag brukar bli väckt ganska många gånger på natten och morgonen för att sedan somna om en timma eller två och gå upp igen. Efter att jag vaknade var det dags för frukost och att göra sig iordning för mitt frisörbesök. Innan vi gick hann jag prova på mina nya grapplinghandskar som jag hade köpt dagen innan. Mormor och morfar är fortfarande ganska skeptiska till att jag tränar MMA för dem tror att jag bara kommer skada mig allvarligt hela tiden och dem förstår inte hur jag kan gilla en sådan sport.

Åter till frisörbesöket. Jag går väldigt sällan till frisören max 3 gånger på 5 år har det blivit, men eftersom jag så gärna ville klippa mig på ett speciellt sätt behövde vi besöka ett proffs. Frisörsalongen ligger bara 7-10 minuter ifrån min mormor och morfar så det blev en trevlig promenad. När jag väl var där förklarade jag exakt hur jag ville ha det och visade upp en liten bild som jag hade ritat och hon förstod nog precis vad jag menade.

Jag har länge velat ha just den här frisyren men har inte vågat klippa mig. Mamma blev lite besviken när jag ville klippa mig för hon gillade mitt långa hår. När allting var klart blev jag väldigt nöjd och vi gick tillbaka till mormor och morfar för att äta middag. I Polen är det vanligt att man äter middag mellan 13-15 så därför blev de flesta biobesök, köpcentersbesök och så vidare på kvällarna.

Efter middagen var det dags att äntligen besöka vårt kära köptcenter - Silesia. Det är ett riktigt stort köpcenter där jag alltid hittar massor med filmer. Den här dagen kom jag tillbaka med 6 stycken film och en filmtidning som innehöll en extra film, så totalt blev det 7 stycken filmer. Jag åt även glass (som jag alltid gör nästan  varje dag när jag är i Polen) och fikade med mamma. Jag köpte även en liten present till Tomas och jag hoppas att han kommer gilla den. När vi kom hem var det dags för kvällsmaten och att kolla på lite filmer innan jag somnade. Filmer som jag hann se den här dagen: Rocky & Fast and the Furious - Tokyo Drift.

Dagens filmköp: Black Swan, Burn after reading, Descent 2, Blood Creek, House of Evil, An Empress and the Warrioris & Filmen med tidningen vet jag inte den svenska titeln på ännu.



Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är söt, Black Swan är min favoritfilm.

2011-07-27 @ 14:23:43
Postat av: Micke

Filmen som följde med tidningen heter Folks!

http://www.imdb.com/title/tt0104283/

2011-07-27 @ 18:09:31
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Lina

Jag gillar inte när de byter/översätter namnet på filmer, så jag hade inte handlat film i Polen.

2011-07-27 @ 22:16:20
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Tommy

Vad kostar dvd filmer i Polen?

Postat av: Candy

Fast du ser ju ut att ha långt hår fortfarande så din mamma kan nog gilla ditt långa hår ändå. :) kul med nya filmer! Black Swan är riktigt bra, men Burn after reading föll jag inte för.

2011-07-28 @ 01:37:31
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: BlueRoseCase

Grymt snyggt med polsk omslagstext, men då är jag ju också lite svag för nämnda land!

2011-07-28 @ 09:51:44
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Emilia

Frisörbesök är inte mina favoriter D: men då jag har en kaluffs som kräver en frisörs behandling. Det skulle inte bli vackert om jag själv försökte trimma min frilla X3

2011-07-30 @ 14:57:59
URL: http://trustingeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0