Annonser från BloggPartner

Dead or Alive

Hej alla läsare!♥

''Jag hade hört att den skulle vara riktigt brutal och extrem på vissa ställen''





Dead or Alive: Kriminalaren Jojima befinner sig mitt i ett gängkrig mellan Yakuzan och en grupp skoningslösa kinesiska gangstrar. Men Jojimas ansvarskänsla för sin sjuka dotter, och den hänsynslöse kinesiske slagskämpen Ryuichis tillgivenhet för sin så kallade familj bestående av missanpassade lönnmördare, gör att de riskerar att fläcka ner Tokyos gator röda med sitt eget blod?


Äntligen har jag sett Takashi Miikes dead or alive! Jag hade hört att den skulle vara riktigt brutal och extrem på vissa ställen och att de första tio minuterna skulle vara helt mind-blowing och jag blev väldigt besviken när jag inte tyckte att början var så mind-blowing som den skulle kunna ha varit. Jag blev fortarande intresserad utav att kolla vidare på filmen, men jag kände inte samma pirr i magen som när jag började kolla Ichi the killer. Dead or alive är en ganska annorlunda film och en del scener är bara där för att provocera istället for att tillföra något till handlingen, vilket manga kan störa sig på, men jag tyckte att det funkade. Mittendelen hade gärna fått haft mer flyt och intressanta scener. men slutet är riktigt bra och filmen får en stark trea utav mig.












Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Tävla gärna i min blogg om biobiljetter :)

2011-07-26 @ 20:09:08
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0