Annonser från BloggPartner

Zen aka Chocolate

Hej alla läsare!

''Den börjar med att slänga in massa genres och det gör att jag inte alls vet vad jag ska fokusera på.''



Zen är en autistisk flicka med stor begåvning för kampsport. Hennes mor är döende och pengarna till de rätta medicinerna saknas. En bok som hittas i hemmet med gamla skulder till modern verkar kunna bli räddningen, men det visar sig att alla inte är villiga att betala tillbaka.

Den här filmen förvirrar mitt filmsinne. Den börjar med att slänga in massa genres och det gör att jag inte alls vet vad jag ska fokusera på. Efter att titeln (som förresten är en annan titel än vad som står på framsidan) har kommit fram så känns det som att helt fel film börjar för den känns som att den ska handla om ett riktigt sorgligt familjedrama som man ska sitta och gråta till, men sen vänder det.

Det jag gillar med filmen är att fightingscenerna är väldigt snyggt koreograferade och jag blev glad varje gång dem fightades för att jag visste att jag skulle få se något coolt och annorlunda. Det är fightingscenerna som höjer den här filmen från en tvåa till en trea. Varför originaltiteln är Chocolate vet jag inte heller, finns inget i filmen som har någon sorts anknytning till det eller så missade jag det helt enkelt, Zen är en bättre titel enligt mig.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag tyckte inte den var så bra, sen var det mycket prat om irrelevanta saker under filmen så det förstörde mitt intryck extra mycket. ><

2011-01-13 @ 22:31:19
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0