Annonser från BloggPartner

Rinne (Reincarnation)

Hej alla läsare!

''Det händer ingenting speciellt som får mig att känna wow när jag ser filmen, men det finns däremot en jävligt freaky docka.''



Rinne: En aspirerande skådespelerska anlitas för att gestalta dottern till den doktor som gått bärsärkagång och mördat 11 personer (inklusive dottern). Tokigt nog faller det sig så att kvinnan ifråga har oförklarliga minnesbilder av just denna tragedi.

Filmen börjar intressant när tre tjejer sitter och pratar om reinkarnation och vad dem var i sitt förra liv, för det är ett ämne som jag tycker är ganska intressant. Jag har själv suttit och tänkt på att ifall jag nu skulle vara reinkarnerad vad/vem var jag i mitt förra liv? Det som drar ner filmen är tempot, den är ganska långsam. Det händer ingenting speciellt som får mig att känna wow när jag ser filmen, men det finns däremot en jävligt freaky docka. Varje gång jag såg dockan så blev jag ganska rädd och nu såg jag den här filmen mitt i natten helt själv.

För att vara en after dark horror film så är den här filmen bra och står ut ur mängden. Storyn är intressant, men det känns som att man skulle kunna ha gjort det ännu bättre och mer intensivare för att få oss tittare att verkligen känna skräcken. Obehaget fanns tyvärr inte igenom hela filmen och det gör att den här får en trea.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag tyckte inte heller att det var något speciellt med filmen, bara slutet skilde sig lite från många andra filmer i samma stil. Men just dockan var väldigt läskig. Håller dock inte med dig om att den var långsam, i alla fall så upplevde jag den inte som så.



Förresten, brukar du kopiera handlingen om filmen från Filmtipset? Tycker att jag känt igen några av sammanfattningarna. Isf bör du citera så att man vet att det inte är du som skrivit den texten, annars finns risken att du hamnar i trubbel om nån blir sur för att de tycker att du "stulit" deras text. :/ ett tips bara! ^^

2011-01-17 @ 15:30:45
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0